rahseparhagh rahseparhagh .

rahseparhagh

خوشه فرش کردستان به دنبال دستیابی به بازار آمریکای شمالی است

عامل خوشه فرش کردستان مهمترین دستاورد این خوشه در استان را تلاش برای حضور در بازار آمریکای شمالی اعلام کرد و گفت: ۷۰ درصد فرش دستباف دنیا در آمریکای شمالی به فروش می رسد لذا وقتی در این بازار حضور پیدا کنیم موفق خواهیم شد.

عامل خوشه فرش کردستان مهمترین دستاورد این خوشه در استان را تلاش برای حضور در بازار آمریکای شمالی اعلام کرد و گفت: ۷۰ درصد فرش دستباف دنیا در آمریکای شمالی به فروش می رسد لذا وقتی در این بازار حضور پیدا کنیم موفق خواهیم شد.

به گزارش زریان موکریان؛ رحمت الله علاقبندان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  با اشاره به اینکه مطالعه شناختی خوشه فرش در استان به اتمام رسیده و وارد برنامه عمل آن شدند، اظهار داشت: برنامه عمل، خروجی مطالعه شناختی خواهد بود که در آن اولویت ها مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیاده سازی هر خوشه سه سال زمان می برد، افزود: در سال اول فاز مطالعات شناختی خوشه فرش، وضعیت خوشه در سطح بین المللی، ملی و منطقه ای به صورت عمیق بررسی می شود.

عامل خوشه فرش کردستان از دیگر برنامه های خوشه فرش را تهیه نقشه صادرات فرش و برگزاری استارتاپی در این حوزه خواند و یادآور شد: در راستای برنامه های خوشه هم اوایل آبان امسال یک تور صنعتی به نمایشگاهی در دبی داشتیم.

علاقبندان اضافه کرد: از این خوشه نباید انتظار رفع مشکلاتی هم چون بیمه بافندگان فرش را داشت چراکه چنین امری در حیطه رسالت آن نیست و این موضوع باید در سطح کشور حل و فصل شود.

وی از دیگر برنامه های خوشه را ایجاد خانه خلاق فرش دانست و افزود: رایزنی های لازم با اداره کل میراث فرهنگی استان انجام شده و سرمایه گذار این کار هم تعیین شده است ولی هنوز کار شروع نشده است.

مقالات بیشتر:قالیشویی سعادت آباد

عامل خوشه فرش کردستان با بیان اینکه پیگیری ثبت برند جهانی فرش سنندج و بیجار را هم در برنامه دارند، گفت: هزینه مورد نیاز این برنامه هم از طریق خوشه فرش تامین شده و بزودی این مهم اتفاق می افتد.

علاقبندان تجهیز مرکز آموزش فرش و راه اندازی سایتی در حوزه طراحی فرش را هم از دیگر اقدامات مدنظر خوشه فرش در استان خواند و افزود: فعالان و افراد شناخته شده صنعت فرش استان برشوری اطلاع رسانی هم تهیه می کنند.

وی در ارتباط با کارخانه نخ ریسی که یکی از حلقه های مهم تولید فرش است و در این استان وجود ندارد، اظهار داشت: احداث کارخانه نخ ریسی نیاز به سرمایه گذاری کلان دارد ولی اگر سرمایه گذاری در این راستا اعلام آمادگی کند از او حمایت می کنیم.

عامل خوشه فرش کردستان با بیان اینکه کارهای مربوط به خوشه توسعه ای و تسهیل گری است، ادامه داد: تاکنون ۱۴ خوشه فرش در کشور اجرایی شده است که با توجه به اینکه هر کدام در حوزه جغرافیایی متفاوتی بودند به دلیل وجود فرهنگ و زیرساخت های مختلف، اولویت های آنها نیز یکسان نبوده ولی امکان دارد دستاوردهای مشترکی حاصل شده باشد.

 

 تاکنون در کردستان ۲ خوشه صنعتی طیور و مصالح ساختمانی توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان به سرانجام رسیده و خوشه فرش هم در حال اجرا است.

خوشه صنعتی عبارت است از مجموعه ای همگن از صنایع که در مناطق جغرافیایی به سبب وجود مزیت های خاص و یا سرمایه های قوام یافته اجتماعی هم چون فن و مهارت با اهداف اقتصادی شکل گرفته و همکاری توام با رقابت با یکدیگر دارند.

مقالات دیگر:مرکز توانبخشی سالمندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۱:۱۶ توسط:rahseparhagh موضوع: نظرات (0)