rahseparhagh rahseparhagh .

rahseparhagh

كدام فرش را براي خانه انتخاب كنيم؟

اول فارس:فرش‌هاتنوع زيادي در طرح ، رنگ و اندازه‌هاي مختلف دارد و مي توان براي هر خانه‌اي در ابعاد مختلف آنها را انتخاب كرد.

فرش يكي از اساسي‌ترين وسيله‌هاي خانه است كه مي‌توان گفت براي ايرانيان رنگ و بويي ديگر دارد. فرش‌ها آن چنان در طرح و رنگ و اندازه‌هاي مختلف تنوع دارد كه مي‌توان براي هر خانه‌اي در ابعاد مختلف آنها را انتخاب كرد. شايد در ساليان پيش تنوع فرش‌ها از لحاظ قيمتي كمتر بود اما در اين سال‌ها مي‌توان با بودجه كمتر فرش‌هاي متنوع را انتخاب كرد و خانه را با سليقه خود چيد اما مهم است بدانيد  بدانيد فرشي كه مي‌خريد را كجا و چگونه پهن كنيد.

هماهنگي با پرده

هماهنگي فرش، رنگ ديوارها، پرده ها و مبلمان با يكديگر نكته بسيار مهمي است. اين هماهنگي يك هارموني جذاب و دل فريب را ايجاد مي‌كند و همين نكته مي‌تواند خانه شما را به شدت جلا دهد. اين هماهنگي مي‌تواند در تضاد، هم رنگي يا خنثي بودن باشد.

مقالات بيشتر:قاليشويي مجيديه جنوبي

مدرن يا كلاسيك؟

تناسب فرش، مبلمان و عناصر دكوراتيو مورد استفاده در فضا از اولين نكاتي است كه بايد در چيدمان خانه به آن توجه شود؛ براي نمونه بهتر است در سبك مدرن با مبلمان ساده و بدون تزئينات از فرش هايي با حال و هواي مدرن، در سبك روستيك كه حال و هواي روستايي دارد از فرش هايي با نقشه هاي ساده مانند گليم و جاجيم و در سبك كلاسيك از فرش هايي با نقشه هاي اصيل و سنتي مانند فرش هايي با نقشه هاي ايراني استفاده كنيم.

فرش در اتاق خواب

با توجه به ابعاد اتاق و سايز تخت دونفره كينگ سايز، دونفره ميدل سايز و يا يك نفره نسبت به انتخاب فرش اقدام نماييد. دقت كنيد كه بايد تمام يا بخش اعظم فرش در تصوير نشان داده شده است زير تخت قرار بگيرد. از فرش هاي گرد يا كوچك كه بخشي از فضاي پايين تخت را اشغال مي نمايد، استفاده نكنيد.

فرش و ميز غذاخوري

فرش را طوري زير ميز غذاخوري قراري دهيد كه پايه هاي صندلي در هنگام عقب آمدن حتما روي آن قرار بگيرد. دقت كنيد ابعاد و شكل فرش بايد متناسب با ابعاد ميز غذاخوري باشد و زماني كه زير ميز قرار مي گيرد پنهان نگردد. از آنجايي كه ميز غذاخوري بخش مركزي فرش را پوشش مي دهد، دقت كنيد كه فرش به اندازه اي بزرگ باشد كه الگو و بافت آن در اطراف ميز غذاخوري ديده شود.

فرش و اتاق نشيمن

بهتر است در اتاق نشيمن، فرش را طوري قرار دهيد كه مبلمان به طور كامل بر روي آن بنشيند. اين امر موجب مي شود كه همه اجزاي مبلمان اتاق مانند يك گروه عمل كرده و متحد به نظر برسند. حالت ديگر اين است كه حداقل پايه جلويي مبلمان روي فرش قرار بگيرد. در اين حالت هم چنان توجه به سمت مركز اتاق خواهد بود. غيرمعمول ترين حالت هم اين است كه پايه تمام اجزا مبلمان خارج از فرش باشد

مقالات ديگر:سالن عقد شيك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۹:۰۰ توسط:rahseparhagh موضوع: نظرات (0)

ارتقاي آشنايي بافندگان با بازارهاي فرش دست‌باف

ايسنا/گيلان يكي از پيشرانان طرح توسعه مشاغل خانگي در شهرستان رودبار گفت: افزايش ماندگاري بافندگان در حوزه فعاليت بافت فرش دست‌باف از جمله دستاوردهاي خوب طرح توسعه مشاغل خانگي است.

كبري شادمان، كاهش واسطه‌ها و آشنايي بافندگان فرش دست‌باف شهرستان ها را با ساير زنجيره‌هاي توليد فرش از جمله خريد مواد اوليه ارزانتر، آشنايي با بازارهاي جديد و ... را از جمله نتايج خود در اين طرح ملي در جهاد دانشگاهي گيلان دانست و افزود: طرح توسعه مشاغل خانگي كمك مطلوبي به ماندگاري بافندگان فرش دست باف در استان مي‌كند.

مقالات مشابه:قاليشويي در پاسداران

وي با اشاره به برگزاري دوره‌هاي مشاوره و آموزش كسب و كار توسط پيشران‌هاي مشاغل خانگي در «طرح ملي توسعه مشاغل خانگي» با كارفرمايي اداره‌كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان گيلان و مجري‌گري سازمان جهاد دانشگاهي گيلان خاطرنشان كرد: توسعه انجام چنين امور كمك مي‌كند كه انگيزه بافندگان جديد براي ورود به اين عرصه و افزايش بافت فرش در شهرستان رودبار بيشتر شود.  

شادمان كه يكي از پيشران‌هاي موفق اين دوره‌ها است، ادامه داد: يكي از مشكلات اخير بافندگان فرش دست‌باف در رودبار افزايش قيمت تمام شده توليد فرش است و اين امر موجب شده كه چند كارگاه فرش‌بافي در اين شهرستان برچيده شود.  

وي از جمله مشكلات بافندگان فرش را نبود حمايت‌هاي بيمه قالي بافان عنوان كرد و گفت: بيمه مي‌تواند عامل تشويقي بسيار مهم براي ماندگاري افراد فعال و همچنين ورود افراد جديد به حوزه بافت هنر صنعت فرش دست‌باف رودبار شود.

اين پيشران طرح توسعه مشاغل خانگي رودبار تصريح كرد: در رودبار فرش‌هاي ابريشمي بسيار باكيفيتي بافته مي‌شود كه سفارش آن از سوي استان‌هاي فرش‌خيز كشور داده مي‌شود و از بازارپسندي بالايي نيز برخوردار است.

شادمان گفت: اميدواريم با شناساندن مهارت و حرفه‌اي بودن فرش دست باف رودبار، روزي فرش‌هاي اين شهرستان به نام خود اين شهرستان و يا استان گيلان وارد بازار شود.   

مقالات ديگر:بهترين وكيل تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۸:۱۱ توسط:rahseparhagh موضوع: نظرات (0)