rahseparhagh rahseparhagh .

rahseparhagh

چند تكنيك طلايي براي برق انداختن خانه مثل روز اول!

ايلنا:حفظ بهداشت و نظافت منزل از جمله كارهايي است كه مي تواند وقت زيادي را از ساكنين خانه گرفته و هيچ گاه آنها را به نتيجه مطلوبي كه مي خواهند، نرساند. با اين حال اما ترفندهاي جالب و در عين حال ساده اي وجود دارد كه با رعايت آنها به راحتي مي توان همواره خانه را تميز نگاه داشته و آن را دوست داشتني تر از قبل كرد.

حتما شنيده ايد كه معلمان مدرسه به دانش آموزان توصيه مي كنند كه درس هاي مدرسه را يكجا تلنبار نكرده و به جاي اين كار روزانه تكاليف خود را انجام داده و درس هايشان را بخوانند تا در آخر كار با حجم زياد و نفس گيري از مطالب روبرو نشوند. اين مهم در رابطه با كارهاي منزل نيز صدق مي كند؛ يعني اگر روزانه تنها 10 دقيقه به نظافت منزل خود مشغول باشيد، هميشه خانه اي تميز خواهيد داشت و نياز به صرف انرژي بيش از اندازه نيز نداريد. در همين راستا در مطلب پيش رو به ذكر ترفندهايي مي پردازيم كه كار شما براي نظافت خانه را ساده تر مي كنند.

در ابتدا به سراغ نظافت وسايل خانه برويد

اگر مي خواهيد يك نظافت حرفه اي و مطابق اصول داشته باشيد كه كم ترين انرژي و زمان را از شما صرف كند، بايد استانداردهاي نظافت را پيش بگيريد. در همين راستا لازم است كه در ابتدا نظافت وسايل خانه را انجام دهيد؛ نظافتي كه خود بخش هاي عمده زير را در بر مي گيرد:

مقالات بيشتر:قاليشويي در بلوارفردوس شرق

تميز كردن سينك؛ معجزه جوش شيرين و سركه سفيد

به طور كلي به خاطر داشته باشيد كه جوش شيرين معمولا براي نظافت هر چيزي به كار مي آيد؛ كارهايي مثل از بين بردن لكه جوهر ماژيك روي لباس تا تميزكاري سينك ظرفشويي، همه به كمك جوش شيرين امكان پذيرند. در همين راستا براي آنكه سينك ظرفشويي شما مثل روز اول براق و درخشنده شود، كافي است كمي جوش شيرين را روي سينك بپاشيد و سپس كمي سركه سفيد روي آن اسپري كنيد. 10 دقيقه صبر كنيد و سپس به كمك اسكاپ سينك را برق بياندازيد.

 

تميز كردن كابينت؛ ارجحيت مواد طبيعي به مواد شيميايي

كابينت از جمله وسايلي است كه در معرض آلودگي زيادي قرار دارد. از اين رو مواد تميزكننده زيادي براي نظافت اين بخش از خانه ساخته شده كه اكثرا شيميايي مي باشند. با اين وجود توصيه ما استفاده از مواد طبيعي است. براي اين كار ابتدا با دستمال خشك كاملا گرد و غبار كابينت را پاك كنيد، سپس با آب و سركه سفيد و يا به كمك نمك و جوش شيرين كابينت را برق بياندازيد.

تميز كردن گاز؛ استفاده به جا از مايع گاز پاك كن

استفاده از مواد شيميايي در همه جا بد نبوده و گاهي اوقات به كار مي آيد. يكي از اين مواقع هنگام تميز كردن اجاق گاز است. براي اين كار بعد از پاك كردن ابتدايي ذرات اضافي روي گاز، كافي است مايع گاز پاك كن قوي را اسپري كنيد و سپس با يك دستمال تميز به خوبي روي تمامي بخش ها بكشيد. نتيجه معجزه آساي اين كار را بعد از مدتي خواهيد ديد.

تميز كردن مايكروفر؛ از ليمو كمك بگيريد

ديواره ها و سقف مايكروفر با هر بار استفاده از آن (به خصوص براي پخت و پز) كثيف شده و نياز به نظافت دارد. براي اين كار تنها كافي است يك ليوان آب كه شامل چند قطره آبليمو است را داخل مايكروفر قرار دهيد تا داغ شود (بخار كند). بعد از اين كار چربي هاي آويخته به ديوار دستگاه شل شده و فقط بايد با يك دستمال ديواره هاي مايكروفر را تميز كنيد.

نظافت مبلمان؛ سري مخصوص جارو برقي را استفاده كنيد

تميز كردن مبلمان علي رغم آنچه كه ممكن است تصور كنيد، كار دشواري نيست. براي انجام اين كار تنها بايد سري مخصوص جارو برقي را به لوله آن وصله كنيد به خوبي همه جاي مبل، از جمله گوشه هاي آن و زير نشيمن را تميز كنيد. سپس از يك غلطك براي از بين بردن موها و كرك رويه مبلمان كمك بگيريد. در عين حال مي توانيد براي تميزي بيشتر، از بخارشوي مبل نيز بهره بگيريد.

مقالات ديگر:آموزشگاه گيتار غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۲:۴۷ توسط:rahseparhagh موضوع: نظرات (0)