rahseparhagh rahseparhagh .

rahseparhagh

ارتقای آشنایی بافندگان با بازارهای فرش دست‌باف

ایسنا/گیلان یکی از پیشرانان طرح توسعه مشاغل خانگی در شهرستان رودبار گفت: افزایش ماندگاری بافندگان در حوزه فعالیت بافت فرش دست‌باف از جمله دستاوردهای خوب طرح توسعه مشاغل خانگی است.

کبری شادمان، کاهش واسطه‌ها و آشنایی بافندگان فرش دست‌باف شهرستان ها را با سایر زنجیره‌های تولید فرش از جمله خرید مواد اولیه ارزانتر، آشنایی با بازارهای جدید و ... را از جمله نتایج خود در این طرح ملی در جهاد دانشگاهی گیلان دانست و افزود: طرح توسعه مشاغل خانگی کمک مطلوبی به ماندگاری بافندگان فرش دست باف در استان می‌کند.

مقالات مشابه:قالیشویی در پاسداران

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های مشاوره و آموزش کسب و کار توسط پیشران‌های مشاغل خانگی در «طرح ملی توسعه مشاغل خانگی» با کارفرمایی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان و مجری‌گری سازمان جهاد دانشگاهی گیلان خاطرنشان کرد: توسعه انجام چنین امور کمک می‌کند که انگیزه بافندگان جدید برای ورود به این عرصه و افزایش بافت فرش در شهرستان رودبار بیشتر شود.  

شادمان که یکی از پیشران‌های موفق این دوره‌ها است، ادامه داد: یکی از مشکلات اخیر بافندگان فرش دست‌باف در رودبار افزایش قیمت تمام شده تولید فرش است و این امر موجب شده که چند کارگاه فرش‌بافی در این شهرستان برچیده شود.  

وی از جمله مشکلات بافندگان فرش را نبود حمایت‌های بیمه قالی بافان عنوان کرد و گفت: بیمه می‌تواند عامل تشویقی بسیار مهم برای ماندگاری افراد فعال و همچنین ورود افراد جدید به حوزه بافت هنر صنعت فرش دست‌باف رودبار شود.

این پیشران طرح توسعه مشاغل خانگی رودبار تصریح کرد: در رودبار فرش‌های ابریشمی بسیار باکیفیتی بافته می‌شود که سفارش آن از سوی استان‌های فرش‌خیز کشور داده می‌شود و از بازارپسندی بالایی نیز برخوردار است.

شادمان گفت: امیدواریم با شناساندن مهارت و حرفه‌ای بودن فرش دست باف رودبار، روزی فرش‌های این شهرستان به نام خود این شهرستان و یا استان گیلان وارد بازار شود.   

مقالات دیگر:بهترین وکیل تهران


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۸:۱۱ توسط:rahseparhagh موضوع: نظرات (0)